tisdag 1 januari 2008

Så var det 2008

Så var det 2008. Det känns än så länge väldigt likt 2007, men det har ju inte gått mer än 13 timmar än så jag får väl vänta och se.

2007 avslutades i en gammal skola ett par mil utanför Karlstad. Där bor familjen med 4 barn med annorlunda namn. Så annorlunda att lokaltidningen gjorde ett reportage om det. Jag tog det lugnt och körde bil. Det gjorde ingenting. Kvällen blev mycket trevlig ändå och det var härligt att ha barn springandes runt benen. När vi sköt raketer stod Örn, ca 3,5 år, tryckt mot mig och ögonen utstrålade en skräckblandad förtjusning - mysigt.

Om drygt en timme sitter jag på tåget mot Stockholm och vid 21-tiden är jag tillbaka i Umeå. Det ska bli skönt att komma hem. Ledigheten i Karlstad har dock varit välbehövlig och det har varit skönt att bara få vara. Imorn blir det jobb igen och min helvetes januarimånad börjar. Det blir en rivstart 2008 och jag hoppas att det blir februari snabbt.

Inga kommentarer: