lördag 5 januari 2008

En tv-helg

Jag vet inte vad det är för fel på min kropp ibland. Sen jag kom upp till Umeå har jag varit konstant trött och halvrisig. Därför fick det bli en kväll i soffan både igår och idag. Igår var S här och hängde. Vi kollade på På spåret och kände oss ibland som 50. Det var roligt. Det var extra roligt för Filip och Fredrik var med och tävlade. Jag har nog aldrig skrattat så mycket under ett På spåret-program. Jag längtar till nästa gång de är med.
Idag har det varit mest sport på TV. Längdskidor, skidskytte, storslalom och så JVM-final i hockey. Shit va spännande hockeyn var. Att man kan bli så engagerad i en juniormatch. De föll orättvist på några skitmål. Idrotten är hård ibland. Sedan har jag även sett Sagan om de två tornen och citerar den lite nu och då eftersom jag sett den så många gånger. Det är ändå en rätt bra film och jag blir alltid lika sugen på att läsa böckerna igen, men det är ju Strindberg jag borde ta tag i.
Imorn är det ytterligare en dag fylld av vintersport på TV - härligt. Eventuellt ska jag försöka få något vettigt gjort och träffa kollegorna, men det ger sig.

Inga kommentarer: