torsdag 13 september 2007

På vift

Efter lite drygt fyra månader på jobbet på Umeå studentkår börjar jag äntligen bli lite varm i kläderna. Almanackan känns inte alls lika tom och jag börjar få hyfsat grepp om vad jag förväntas göra. Mitt i alltihop blir jag dock indragen i ett forskningsprojekt om IKT - mitt favoritämne, eller...? Tveksamt, men eftersom jag är den jag är så nappar jag givetvis och här är jag nu: i Sigtuna på en flashig konferensanläggning, presenterar ett forskningsprojekt som jag vetat om i en vecka och diskuterar möjliga lösningar/förbättringar inom IKT:n på lärarutbildningen, men framförallt tränar jag på min engelska. Jag kan enkelt konstatera att det är grymt välbehövligt och att "pedagogical" är helt omöjligt att säga snabbt... Snart är det dags för middag och imorn bär det av in till hufvudstaden för möte med olika nationella doktorandföreningar. Sedan blir det shopping för hela slanten innan det blir fler möten på måndag och tisdag. Det är ganska härligt att vara på vift faktiskt.

Inga kommentarer: