fredag 14 september 2007

En trådlös värld

Sitter på T-centralen och förundras över teknikens under. Plockade upp datorn ur väskan och lät den leta efter lite internet. Efter en liten stund börjar den gröna ikonen lysa i verktygsfältet som indikerar att den lyckats. Ett snabbt SMS till telia och jag är uppkopplad mot världen på mindre än 1 minut - fantastiskt.

Idag har jag träffat kollegor och doktorander från hela landet. Det är verkligen givande att få diskutera sitt arbete med andra i samma situation och får lite nya perspektiv. Jag lär mig fortfarande massor och det är en kreativ miljö att vistas i.

Efter mötet överraskade jag en kompis vid spottkoppen. Han visste inte att jag också skulle vara med och fika med L. Det var kul att träffas igen och höra om hur det är att jobba i den där så kallade verkligheten. Därefter följde en timme med anonymt strosande i ett strilande regn innan jag landade här på en träbänk utanför SJ:s kundcenter. Snart ankommer tåget från Solstan och jag och mor ska tillbringa helgen med shopping och sånt.

För övrigt har jag inte sett en enda kändis än, attans, och det är härligt att S fortsätter att hälsa på utan förvarning - typiskt att jag inte var hemma.

Inga kommentarer: