lördag 29 september 2007

Musik

"Han föddes som ett piano. Han växte upp som ett piano. Han praktiserar piano."
- Tingsek presenterar sin keybordist.

Är nyss hemkommen från en fantastisk spelning med Magnus Tingsek på norrlandsoperan. Den var fantastisk för den innehöll en närhet, spelglädje, entusiasm och härligt gung. Att det var turnéavslutning märktes inte alls, eller i alla fall inte på ett negativt sätt. Hela bandet utstrålade snarare en känsla av att de aldrig ville sluta - underbart!

Igår var jag också på livekonsert, men det var inte alls lika fantastiskt. Däremot hade jag skyhöga förväntningar och jag föll ganska hårt. Konserten med the zeigeist på Arvikafestivalen var en av de bästa och när enbart två av fem bandmedlemmar dök upp på scenen på kontra så blev jag besviken. Att de inte skulle kunna göra en lika häftig och gripande scenshow hade jag räknat ut med tanke på de yttre förutsättningarna, men det innebar också att det säregna med bandet försvann helt. Musiken är dock fortfarande oerhört bra och jag vill gärna se deras show igen - med samtliga medlemmar och på en större scen.

Inga kommentarer: