tisdag 4 september 2007

Måndagar 20.30-22 = helig tid.

Jag svor när Cityakuten tog sommarledigt i våras. Idag är jag glad över att det inte börjat igen för mina måndagar har blivit ockuperade av annat. Igår började Peter Birros serie "Upp till kamp" och jag är helt såld. Serien skildrar fyra ungdomar under slutet av 60- och början av 70- talet. De fyra avsnitten handlar om deras liv som präglas av popmusik, politiska motsättningar och ungdomsrevolt. Det är oerhört vackert filmat, historien håller än så länge ihop och karaktärerna kompletterar varandra oerhört bra. Jag längtar redan till nästa måndag!

I skuggan av mitt lyckorus över denna serie har centern haft rikskongress och valt om Maud Olofsson och gjort sitt bästa för att slå sönder facket samt göra det möjligt att behandla personer som är fackligt anslutna annorlunda än de som inte är det. Vidare presenterades förslaget till vårdnadsbidrag och jämställdhetsbonus idag. Förlsag som på alla sätt undergräver ambitionerna att skapa ett jämställt Sverige. Jag blir bara så jävla trött!

Vilken tur då att "Upp till kamp" har börjat och att Åbo akademiens studentkår roar i den annars trista vardagen.

Inga kommentarer: