söndag 22 juli 2007

Helgen v.29

Var ute igår. Drack vin. Dansade. Träffade kompisar från förr. Pratade. Förvånades. Förundrades. Förtjusades.

Det är fascinerande att möta personer som man inte träffat på länge. Vissa har man av någon outgrundlig anledning stenkoll på trots avsaknaden av kontakt, andra är tomma blad. Vissa faller man in i det gamla snacket med, andra känns mer avlägsna och främmande. Vissa ska helt plötsligt bli föräldrar!

Givetvis står frågan: "Vad gör du nu? Visst bor du i Umeå?" i fokus, men för en gång skull kändes den bra att svara på. "Jag har semester från mitt jobb som handläggare/utredare på Umeå studentkår." "Ja, jag trivs i Umeå..." Lika självklart ställer jag samma fråga tillbaka. Chockeras över att många snart är klara med sina utbildningar. Stressas av att jag inte pluggar. Inser att jag faktiskt också nästan är klar med min utbildning och påminner mig själv om att jag var skitless på att plugga och att jag trivs jättebra med det jag gör. Andas ut och är nöjd över att ha semester.

Tar nattbussen hem och författar ett utkast till blogginlägg i anteckningsfunktionen i mobilen...
"Bellevue = Vacker vy, eller kanske inte. En mycket trevlig kväll med många kända ansikten avslutas med sightseeing runt västra Karlstad. Okej, nattbussen kostade 18 spänn (jmfr Umeå 40 kr!!!), men Bellevue har aldrig varit och kommer aldrig att bli en vacker vy. Den dryga halvtimmen på bussen känns lika evighetslång som vanligt och när jag kliver av bussen njuter jag av att det är ett halvår till nästa gång."

Helgen i övrigt har varit lugn. Fredagen tillbringades i solen på Skutberget och jag premiärbadade i en ca 18-gradig Vänern inför ett halvdussin fotande (inte på mig), välklädda japaner. Lördagen innehöll: systemet, mathandling, eftermiddag med mamma på stan inkl. lunch på Café August och fika på Alsters herrgård och så utgång på kvällen. Idag har jag bara tagit det lugnt. Laddar för de sista dagarna i Karlstad och dagstur till Örebro för besök hos bebis.

1 kommentar:

Lina sa...

hej vännen.. är lite avundsjuk på dina slappa dagar i solstan, vill också bada.. (ikea badar bara i pengar, herregud vad folk som kommer när det regnar..) jag tänkte mest säga att jag har lagt upp lite arvikabilder på min blogg. kram