måndag 2 juli 2007

En bra helg...

Nu börjar det bli verklighet. En vecka är en överskådlig tid. Helgen som gick var mycket bra. I fredags fixade jag sommarhåret, eller det är fortfarande mörkt, men kortare - mycket bra. Drev sedan runt på stan några timmar. Kom hem och slöade innan jag stupade i säng 23.30. En vecka med 5 timmar sömn/natt i snitt sätter sina spår. Snoozade länge på lördagen innan jag halv 11 tvingade upp mig för att hinna käka något innan beachspelandet kl.12. Utomhuspremiären gick förvånansvärt bra, men vinden och solen ställer till det ibland. En lugn eftermiddag övergick i en trevlig ost- och vinkväll med mycket snack och skratt hos kollegorna. Kvällen övergick till natt, som övergick till morgon innan jag cyklade hem. Inledde söndagen med frukost och söndags DN i solen. Bytte sedan ut tidningen mot en bok, bordet mot en filt och njöt i solen en timme. Helgen avslutades hos kollegorna med två filmer och lite ommöblering.

Det är härligt med nya perspektiv.

Tre korta tråkiga/märkliga händelser under helgen...
1. Peter Jidhe går tillbaka till TV4... Min idrottsfavorit sviker - trist!
2. Okej, man borde väl vant sig vid det här laget, ang. alliansens många märkliga förslag alltså. I helgen föreslog Fp att man ska kunna t.ex. "anställa" studenter, pensionärer el. servicebolag som tar hand om barnen när de är sjuka. Vill man som förälder inte ta hand om sina barn eller!?!
3. I och med halvårsskiftet trädde en hel rad med nya lagar och förordningar i kraft. Bland dem finns skattelättnader för hushållstjänster, nya befogenheter i skolan, nya regler om tillträde till högskolan m.m.

Inga kommentarer: