fredag 29 juni 2007

Miljöombyte tack...

Äntligen är det helg. Det har varit en långsam vecka. Jag hoppas att nästa vecka går fortare. Brukar inte vilja lämna Umeå, men nu börjar jag faktiskt längta söderut lite.
Behöver miljöombytet ur flera aspekter. Behöver rensa hjärnan. Behöver få nya intryck. Behöver ta paus. Behöver få distans. Behöver tänka.
Borde kanske förvarna vissa om att jag kommer, eller kanske inte. Kvalitetstiden med Lina är den viktigaste och kan det bli bättre än 4 dagar ihop? Festivalen närmar sig verkligen med stormsteg - härligt! Lyssnar på olika artister som ska spela och som vanligt vill man se nästan allt. Upptäcker framförallt mycket ny synt, syntpop och electro - underbart! Just nu är dock Maia Hirasawas konsert högt rankad och hennes And I Found This Boy går varm.

Jag hade ju förövrigt alldeles rätt. Jag fick en tom helg att fylla. Det är trist, men vad hade jag kunnat förvänta mig? Det man gör på träning gör man även på match brukar man säga. Det man gör under säsongen gör man även under sommaren kan man också säga. Volleyboll är en vintersport som en lagkamrat skrev på msn. Ovissheten inför hösten är större än någonsin.

Tur att 4,5 vecka med tankesortering är i antågande. Snart, snart, snart - om en vecka!

1 kommentar:

Lina sa...

yo! jag inser att jag måste ligga i musikalisk hårdträning närmsta tiden nu, jag känner nog knappt till några band alls!! men underbart underbart med ny musik och festivaltid med dig!!! kram