fredag 4 maj 2007

Mission accomplished

Modet sviktade igår och torsdagsuppdraget blev ett fredagsuppdrag, men nu är det i alla fall gjort och det gick bra. Det kändes i magen när jag ringde och det dåliga samvetet gnager lite fortfarande. Jag bemöttes i alla fall med stor förståelse och världen kommer inte att gå under, vilket jag på något sätt målat upp för mitt inre. Det är ändå märkligt hur en vilja att jobba utomhus 7-16 i 7 veckor kan vara så stark och att jag hela våren har sett fram emot att få köra gräsklippare och traktor. Om jag ber snällt får jag kanske ta ett varv när jag går upp och bjuder på fika i sommar.

Dagens boktips: "Kurt och fisken" Följ med truckföraren Kurt och hans familj på en resa runt om i världen. En helt underbar bok!

1 kommentar:

Anonym sa...

Punkt efter punkt på "saker jag inte har-listan" kommer säkert att kunna strykas efter hand! Nu är t ex en punkt borta.....Mod och ansvar hänger ju ihop. Du har det och du tar det - så även denna gång!!!Du är bra!
Och Du, det finns tillgång till gräsklippare på fler ställen om så önskas.....
Din ömma