söndag 6 september 2009

Kulturjuntan har startat

Shit vilken puls jag hade igårkväll vid 22-tiden! Det var verkligen inte det snyggaste målet man sett, men åhh så välförtjänt. Jag är dock fortfarande lätt pessimistisk rörande huruvida Sverige tar sig till VM nästa sommar, men detta var ju i alla fall ett steg i rätt riktning.

Idag har vi haft "evenemangspermiär" med kulturjuntan. Vi var och fikade i Observatorielunden och sedan spanade vi in stadsbiblioteket. Det var en lagom start på våra kulturäventyr. Nästa gång vi ses blir det troligen film på Bio Rio, men det ger sig.

Nu ska jag fortsätta min slöa söndag, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska börja på ett syprojekt eller om jag ska färga håret... Jag försöker att inte tänka alltför mycket på veckan som kommer, men det är svårt att låta bli helt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade väl kulturkofta på dig? :)/kram från din ömma....

Jag sa...

Nope, ingen kulturkofta och inte heller gudrun sjödén eller linnekläder i många lager... Får ha det i åtanke nästa gång...

L sa...

t o m jag körde på linnetunika m fickor fram på i helgen.. haha

Jag sa...

Hihi, men du är förlåten. Du har ju papper på att du tillhör kultureliten... Du kanske kan skippa capen och hatten och köra på en outfit i linne på ceremonin..? :)