onsdag 12 augusti 2009

Jobb och annat skoj

Det har gått tre dagar på jobbet och ännu inte ett barn i sikte - eller jag har skymtat några, men den ordinarie verksamheten börjar inte förrän på måndag. Fram till dess är det planering, iordningsställande, lära känna arbetslaget och annat praktiskt som gäller. Det är överlag roligt och spännande, men ibland kommer frustrationen smygande när vissa frågor diskuteras. Känslan är dock övervägande positiv och det kommer nog bli en rolig höst när vi väl kommer igång.

För att verkligen känna att livet börjat igen har även kvällarna varit fullspäckade. I måndags monterade jag och pappa ihop en bokhylla så nu är det lite mer ordning bland alla mina pysselsaker. Igår käkade jag hos E och sen mötte jag upp pappa och en kollega till honom och såg en hyllningskonsert till Ted Gärdestad med artister som Marit Bergman, Magnus Carlson, Miss Li och Janne Schaffer såklart. Idag var tanken att jag skulle tvätta och sy efter jobbet, men det blev bara det första för sedan kom en förfrågan om att se Sverige-Finland på Råsunda så då blev det träningslandskamp istället. Det var inte en jättebra match, men det är ju alltid nåt särskilt med att se idrott live.

Inga kommentarer: