tisdag 14 juli 2009

Ett blött fyspass

Det var lite halvmulet och ca 22 grader när jag satte mig på cykeln mot Sundsta för att komma lagom till att de andra vara klara med fysträningen och peppade för lite beachvolleybollspel. När jag rullade över bron vid museet började det dugga och när jag ett par minuter senare rullade in på grusplanen regnade det ganska mycket. Några tappra hade precis börjat springa så det var bara att haka på. Kontentan av detta är att jag är lite mör i mina stackars ben nu. Eftersom regnet tilltog ganska kraftigt blev det inget spel, men det gjorde inte så mycket för det var rätt skönt att springa. Intervallöpningen i regnet på grusplanen påminde faktiskt lite om försäsongsträningen på fotbollen fast utan snöslask och massor av kläder. När jag efter en dryg timme rullade hemåt tittade solen retsamt fram mellan några moln medan regnet ihärdigt strilade ner och när jag klev ur duschen hade det gett upp helt, men solen tog som tur var inte över helt...

Inga kommentarer: