söndag 7 juni 2009

Nedräkning

Dagarna bara flyger iväg och snart är min tid i Umeå över för den här gången. 6 år har gått sen jag flyttade hit och det är med blandade känslor jag kommer lämna staden. Just nu känns det som jag är färdig med staden, men samtidigt lämnar jag väldigt många bra kompisar och kända platser. Som tur är väntar nästan lika många goda vänner i Stockholm och arbetslivet lockar verkligen. Veckan som gått har jag försökt hinna med att säga hejdå till både kollegor, barn på jobbet och kompisar. I fredags festade jag med J och C och kvällen avslutades på Corona av alla ställen. Med en stor dos självdistans avslutades mitt studentliv på samma ställe som det började hösten -03.

Nu blir det tennis och jag hoppas att Söderling preseterar bättre än vad fotbollskillarna lyckades med igår på Råsunda. Det är ingen optimal jämförelse, men inte helt fel ändå...

Inga kommentarer: