torsdag 25 juni 2009

Filurtillverkning i solen














Lata dagar i solen måste fyllas med nåt att göra... Förra tisdagen följde jag med mamma på stickcafé och då måste man ju ha något att pyssla med. Då började jag göra en sköldpadda och sedan har det blivit fler av bara farten. Under veckan som gått har jag gjort tre sköldpaddor, en mus och en maskot. Två av sköldpaddorna har fått nya hem och det är tanken att övriga små filurer också ska få flytta. Min plan för sommaren har annars varit att sy små kläder av allt fint tyg jag köpt under våren, men det får vänta lite för det är svårare att göra utomhus. Så länge solen skiner blir det filurvirkning. Imorn blir det nog ytterligare en mus...

Idag har jag för övrigt premiärbadat på Skutberget. Det var riktigt skönt faktiskt och ett bra sätt att svalka sig efter första löprundan på sisådär 100 år. Jag är mycket nöjd med att jag överlevde och det kan tänkas att jag ger mig på 7,5:an om ett par veckor, men mest för att slippa mördarbacken på 5 km-slingan...

1 kommentar:

L sa...

sa sota!!
ar pa vag hemat oslo, befinner mig i holland ikvall, tyskland imorrn. massa kramar