lördag 11 april 2009

Slänger träd och förbereder för flytt

Tio pärmar har blivit till sex stycken och knökfull papperskasse. Jag har påbörjat projektet "röja och strukturera inför stundande flytt" och inledde med att gå igenom gamla kurspärmar. Bevisligen har jag varit en väldigt ordningsam student som sparat allt möjligt under min studietid och placerat föreläsningspapper, kopierade böcker och liknande i olika pärmar för varje kurs för att sedan aldrig titta i dem igen. Nu har jag således slängt massor med gamla föreläsningspapper som jag säkerligen inte kommer att sakna, samt att jag upptäckt rätt många kopierade böcker som jag tydligen har läst... eller de innehåller i alla fall kommentarer och understrykningar så jag får anta att jag tittat i dem åtminstone.

På temat flytt har radiotjänst erkänt mitt avslutande av tv-licens efter att jag ringt. Tanten jag pratade med på kundservice var dock lika trög som de jag mailat med så jag hann bli riktigt irriterad under samtalets gång, men för ett par dagar sen damp ett brev ner i postlådan så budskapet hade tydligen gått fram till slut. Någon dag senare fick jag även samma typ av brev från Umeå energi och det utan att jag behövt höra av mig till dem. Det kallar jag service... Inget bråkande bara för att man ska flytta här inte - härligt!

Inga kommentarer: