Mail 1 från mig:
Hej Radiotjänst.Svar 1 från radiotjänst någon dag senare:
Jag kommer att flytta från min lägenhet den 1/6 och bo hos mina föräldrar under en tid framöver. Jag vill därför göra en avanmälan av tv-avgiften från 31/5-09. Jag har nu fått faktura för perioden 090405-090704 och vill enbart betala fram till 090601. Skickar ni en ny faktura?
Hej.Mail 2 från mig till radiotjänst (bifogat fanns mail 1 och svar 1)
Du vill göra en avanmälan eftersom du blir sammanboende.
Om det är någon annan i hushållet som betalar tv-avgiften, är du välkommen att återkomma med den personens kund- eller personnummer så åtgärdar vi ditt ärende (kundnumret hittar du på tv-avgiftsfakturan).
Du är tills vidare kvar som tv-avgiftsbetalare.
Med vänlig hälsning
RADIOTJÄNST I KIRUNA AB
Kundtjänst
Här kommer då mina föräldrars kundnummer: xxxxxxxxxSvar 2 från radiotjänst (med alla tidigare mail bifogade):
Ska jag betala min räkning som jag har och få mellanskillnaden återbetalad eller skickar ni en ny räkning?
Mvh
Jag
Hej
Du vill göra en avanmälan eftersom du ska flytta hem till dina föräldrar.
Om det är någon annan i hushållet som betalar tv-avgiften, är du välkommen att återkomma med den personens kund- eller personnummer så åtgärdar vi ditt ärende (kundnumret hittar du på tv-avgiftsfakturan).
Du är tills vidare kvar som tv-avgiftsbetalare.
Med vänlig hälsning
RADIOTJÄNST I KIRUNA AB
Kundtjänst
Min spontana reaktion när jag läser mailet är inte helt ologiskt: "Men, va faan!" samtidigt som jag tänker "De verkar verkligen vilja ha mig kvar som kund, men är inte riktigt läskunniga". Jag gillar verkligen public service och gnäller inte över att betala tv-licens, men det här är inte sant. Nu ska jag betala räkningen och imorn ska jag ringa och skälla på dem, vilket inte är ett dåligt aprilskämt.
1 kommentar:
Hur har det gått? Man ska aldrig utveckla, bara säga att man inte äger TV. Då slipper man jobbiga frågor.
http://www.ingentvavgift.se/
Skicka en kommentar