tisdag 10 mars 2009

Oväntat beröm

Tre matcher på lördagen och två på söndagen... Detta resulterade i en trött rygg, onda knän och trötta ögon, men det var lätt värt det. När jag på lördagens kvällsutvärdering får höra att jag varit den bästa domaren under dagen och att de andra ska se mig som "förebild" blir jag lätt chockad. Visst, det hade gått bra att döma, men att det gick så bra hade jag ingen aning om. Innan färden norrut på söndagen kom nästa dos av beröm som avslutades med att "Jag tar för givet att du tänker gå elitdomarkursen när den går nästa gång... Jag tänker i alla fall rekommendera dig till det." Jag blev av förklarliga skäl mållös och hasplade sen ur mig: "Tack, det var hemskt snällt sagt".

Det blev sen en lång resa hem i snöyran och för att slippa köra mot klockan fick farmor oväntat besök, vilket hon uppskattade. Jag är dock helt färdig efter min södertripp och har känt mig lätt överkörd de senaste dygnen. Nu är det fokus på plugget och lite jobb, men framförallt på sömn...

Inga kommentarer: