onsdag 11 februari 2009

Självdiciplin... Ja tack!

Så var det dags att sätta självdiciplinen på prov igen. Gå på föreläsningar jag gick på för tre år sedan, läsa böcker som ska vara lästa till v. 13, göra uppgifter som ska vara klara till samma tillfälle, försöka rensa bland papper både i och utanför pärmar och annat sånt där roligt. Vid sidan av pluggdiciplinen ska jag även försöka komma igång med träningen igen. Hittills har det blivit två pass, vilket har känts helt okej och mer ska det bli.

Imorn händer det mycket. På morgonen ska jag bli en hejare på decimaltal och procent och sen ska jag få veta mer om min utlandsresa. Det enda jag vet hittills är följande: Resan går till Ljubljana och där ska det diskuteras internationalisering av lärarutbildningen. Eftermiddagen tillbringas på skolan på andra sidan älven och det ska bli skridskopremiär tror jag. Dagen ska avslutas med besök på skolan på rätt sidan stan där det är öppet hus och jag ska ge dem några exemplar av uppsatsen.

Inga kommentarer: