fredag 20 februari 2009

Rolig post

Fredag kl. 10.00 - samtal från Bussgods som meddelar att jag har paket att hämta. Jacka nummer 1 har således anlänt.

Fredag kl. 11.30 - vittjar postfacket för att se om jag kan hämta jacka nummer 2 redan idag. Den kommer dessvärre inte förrän på måndag.

Fredag kl. 11.31 - tittar lite närmare i postfacket och hittar ett brev som ser ut som ett eftersänt kuvert, vilket förbryllar mig något eftersom min eftersändning gick ut i oktober i fjol. Öppnar det vikta A4-pappret och finner en inbjudan till återträff för oss som lämnade Hultsbergsskolan våren -99. Jag skrattade gott och ska fundera vidare på om det är värt 450 spänn + resa tur och retur till Karlstad. Ett argument för att åka är för att ta reda på vad Marie Persson pysslat med de senaste 10 åren för hon är den enda som jag och L inte har kunnat lokalisera av de ca 50 elever som lämnade Hultsbergsskolan den där skolavslutningen i juni-99.

Angående jacka nummer 1 så är den snygg, jag har provat den och den passar, men jag väntar på jacka 2 innan jag bestämmer mig...

Inga kommentarer: