torsdag 26 februari 2009

Översköljd av obegriplig trötthet

En rätt produktiv dag slutar i kollaps på soffan - jag är av någon underlig anledning astrött. Väcktes vid kvart över 8, mitt i mitt snoozande, av en tjej från löneavdelningen på kommunen som var lite förbryllad över en tidrapport från mig. Fritidshem brukar ju sällan vara öppna på lördagar... Det var dock bra att hon ringde för då slapp jag ringa dit för att korrigera vilken skattetabell som gäller för mig. Sedan bar det av för att jobba en kortis, kl.10-12, på skolan på rätt sida stan och det blev verkligen en kortis för 10.15 kom hon jag skulle vikariera för in i klassrummet. Jaja, bara att cykla hem igen.

Passerade E:s jobb på vägen och hämtade mönster till barnkläder. Planen är att det ska sys små kläder till två små grabbar i helgen. Ett minilitet plagg till "Kråkan" och ett lite större till I:s son som föddes i tisdags. Väl hemma pluggade jag lite och fixade lunch. Med jackorna i väskan cyklade jag sedan till C för kaffe och rådgivning. Han tyckte som jag så nu kommer ytterligare en jacka till bussgods på måndag och en jacka fick åka postpaket tillbaka till affären idag. Innan jag cyklade hem igen passade jag på att hälsa på folket på gamla sommarjobbet, vilket jag haft dåligt samvete för sen i höstas. Det var trevligt.

Från 18-tiden har jag sedan däckat i soffan med undantag för middagslagning. Ambitionen att ta mig till iksu var bara att lägga ner. Nu ska jag försöka sova för att ha bra med energi till imorn för om ett dygn sitter jag i salong 4 på SF och ser premiären av "Män som hatar kvinnor" och då måste jag vara på alerten.

Inga kommentarer: