lördag 1 november 2008

Nostalgi

Satt och pratade om gamla barnprogram igår med A och J. Många minns man precis, andra bara lite vagt och en del inte alls. När jag kom hem blev det you tube-maraton... Jag kollade på Ika i rutan, Rädda Joppe - död eller levande, Hajk, Trazan och Barnarne, Joelbitar och så hittade jag mitt skräckprogram... Clownen Manne. Jag har alltid var skiträdd för clowner och är det fortfarande. När det var clownen Manne sa jag alltid "Tänga v:ven"... När jag tittar på det nu, drygt 20 år senare, så funderar jag lite på vad det var jag var så rädd för.

Idag på morgonen har jag även återupptäckt Tippen och Klasses frukostklubb.

1 kommentar:

Anonym sa...

men vad lustigt! förra helgen kollades det på ika rutan, joelbitar, skymningssagor, boktipset, från A till Ö, skrotnisse mfl här nere också=) det finns många godbitar
/s