måndag 24 november 2008

En hel drös med vuxenpoäng


Det blåser ute kan man lätt konstatera utifrån bilden ovan. Blåsten har ackompanjerat färdigställandet av mitt personliga brev som nu skickats in. Jag har alltså sökt mitt första, riktiga jobb! Det känns onekligen lite konstigt, för att inte säga overkligt.

För två veckor sedan sände Svt, vilka annars(?), en dokumentär om barnuppfostran som jag inte sett förrän nu. Jag satt och blev mörkrädd när jag tittade på den. Tur att bl.a. Tomas Englund och Michael Alexandersson sa bra saker i alla fall. Mest skrämmande var inslagen från skolan med den gula "skamvrån", eller förlåt "lugna rummet" och skolan som stängt av en elev för att han satt på sig skorna på fel plats. Jag hoppas innerligt att jag inte behöver arbeta med lärare som har den synen på "ordning och reda". Se den här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad gör du uppe så sent på natten...ser nog att din bild är tagen 2359...då ska du ju sova

FY!

/Joel

Jag sa...

och inlägget är publicerat 00.01... det är förjäkligt... måste bli bättre på det där med att sova, vilket väl du är världsbäst på, joel.. :)

Anonym sa...

vadå jag är väl bra på att gå och lägga mig =D /joel