fredag 17 oktober 2008

Svarta Vykort

Återigen smattrar regnet mot fönsterblecket och jag hade tänkt sträckläsa Marcus Birros bok Svarta Vykort och dricka en kopp te, men det blev tyvärr inte av på grund av ett uppdrag jag var tvungen att göra.

Nu finns risken att jag kommer vara supertrött imorgon för att jag inte kommer kunna låta bli boken. Jag vill ju behålla känslan från kvällens utvecklingssamtal på Kafé station ett litet tag till. Marcus Birro hade utvecklingssamtal med nån som jag inte minns namnet på och det var alldeles fantastiskt. Det gick att ta på ärligheten, på såren, på smärtan, på ilskan och på passionen. Utvecklingssamtalet varvades med musik från Idde Schultz och Anna Stadling, vilka klarar av att stå på egna ben. De var dock bäst i sin tolkning Lars Winnerbäcks "Rusningstrafik" för hans sätt att skriva utmärker sig.

Det är synd att Marcus kamperar ihop med den outhärdliga Lennart Ekdahl i Kvällsöppet på onsdagar och att jag inte riktigt orkar lyssna på vanliga folk som ringer in till Karlavagnen för om det var så skulle jag kunna få höra hans tankar oftare. Jag ska kanske ge det en chans till... Oavsett vad jag orkar och inte är det trist att uppsättningen av Svarta Vykort, som det verkar, bara kommer spelas i söder och att det antagligen kommer dröja innan han kommer till Umeå igen.

Inga kommentarer: