torsdag 3 juli 2008

En musiksommar utan Arvika...

För en kvart sen gick Håkan Hellström upp på Vintergatan på Arvikafestivalen och om ett par timmar spelar Kate Nash och därefter Robyn på Apollo. Det är bara ett axplock av vad jag är lite bitter över att missa under festivalen som skulle blivit min 10:e Arvikafestival.

Jag kommer dock få min dos av musik i sommar ändå med start till helgen då det blir premiär på Gatufesten i Sundsvall. Två veckor senare är tanken att Trästocksfestivalen i Skellefteå ska besökas under en kväll. Fredagen därpå bär det av till Holmön och Säkert!. Sedan blir det tredje året i rad på Urkult, vilket ska bli bästa året nånsin. Sommaren avslutas med Way out West i Göteborg, eller det är i alla fall det sista som i skrivandes stund är inplanerat. Vem vet det kanske dyker upp nåt mer som är värt att besöka.

Trots denna fullspäckade sommar är jag lite bitter över att inte få se Kent på Vintergatan imorn, eller "husbandet" S.P.O.C.K på lördag...

1 kommentar:

Anonym sa...

vet vad du menar. trots allt lite svårt att ha en komplett sommar utan arvika..