söndag 29 juni 2008

Markservice, utemöbler och vuxenpoäng

Så var EM över. Spanien vann och det känns kul och rättvist. De har spelat en offensiv fotboll under hela turneringen (förutom mot Italien, men den matchen räknas knappt) och det räckte hela vägen.

Finalen blev en bra avslutning på en trevlig helg där "markservice" är ett ord som sammanfattar den ganska bra. I fredags hämtade jag och lämnade en TV åt K. Igår fixade jag kaffe och sedan även middag till S o M som städade ur sin lya. Under dagen fick jag även äntligen möjlighet att åka och köpa utemöbler, men det där med matta ville inte lösa sig alls. Min balkong har konstiga mått... Jaja, på nåt sätt fixar det sig alltid. Idag har jag pysslat lite mer med balkongen, men största bedriften var omplantering av blommor! Sjukt många vuxenpoäng om jag får säga det själv. Hoppas de överlever nu, men med lite växtnäring (fler vuxenpoäng) så ökar kanske oddsen... Håll tummarna! Vid 18-tiden levererades ytterligare en omgång kaffe till flyttstädare, men denna gång till kollegorna som gjorde sista rycket.

Det är onekligen lite vemodigt att så många flyttar söderut, men det är tur att ni flyttar till samma ställe så det är enkelt att hälsa på. Givet är att många finns kvar också och att det tillkommer nya bekantskaper hela tiden. Allt kommer att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trots de vuxen poäng en annan hunit skrapa ihop genom åren så finns inte omplantering av krukväxterna med (om det inte räknas då jag stod brevid den som planterade om alla mina blommor och jag var skeptisk till detta).
Tack föresten för kaffet och all hjälp!