onsdag 11 juni 2008

Bokslukare

När jag var liten var jag en riktig bokslukare året runt. På sommaren var jag alltid med i stadsbibliotekets "bokslukarprojekt" som innebar att man skulle läsa 10 böcker och skriva upp titlarna på en lista som lämnades på bibblan. Som pris fick man välja en pocketbok.
Jag är fortfarande en bokslukare, men jag är mer en periodare nu. Under ledigheter längre än en vecka slukar jag bok efter bok och det finns sällan nån hejd.
Nu jobbar jag heltid, vilket skulle kunna innebära att mitt bokläsande går på lågvarv. Så är dock inte fallet utan iPoden fylls med ljudböcker för att dagarna ska gå fortare på jobbet. Hittills har två böcker avverkats på drygt en vecka och tre nya finns nu på lager. Undrar vad jag ska lyssna på när de är slut... Tips emottages gärna!

Idag presenterades årets sommarpratare och det finns som vanligt några guldkorn som inte får missas. Mer om detta nån annan gång.

Inga kommentarer: