söndag 23 mars 2008

Påskledig

Det är min 5:e påskhelg i Umeå. Jag gillar att vara kvar och få några helt lediga dagar för mig själv. Tanken är i och för sig att jag ska göra klart struntuppgifterna till VFU-kursen idag och imorgon för att sedan kunna göra vad jag vill under resten av veckan när folket återvänder från hemmaorter, stugor och sånt. Till helgen kommer även J o J på besök och då vill jag ju vara helt ledig så klart.

Igår gick FBK vidare till semifinal så imorn blir det till att se på hockey på datorn igen. Måste klura ut varför jag inte får upp bilden till helskärm (antar att det har något att göra med min Mac )... Att följa en hockeymatch på en bildruta som är ca 7*10 cm är inte det enklaste eller det mest behagliga för ögonen.

På tal om datorval så hittade jag en härlig artikel på Dn.se om hur vi Macägare är, läs här. Jag vet inte hur väl det stämmer in på mig... Jag gillar ju både sneakers, ekologisk mat och latte, men det där med tandblekning är ju inte riktigt min grej. I och för sig behöver jag verkligen ett skoställ, men jag behöver inte köpa det på Applestore direkt.

Inga kommentarer: