måndag 21 januari 2008

Tillbaka efter 1,5 år

Det närmaste undervisning jag kommit det senaste 1,5 året är kurser och konferenser, både som deltagare och arrangör. Idag har jag återgått till att bli student, vilket kändes jättekonstigt, men samtidigt fantastiskt. Det mesta känns som vanligt; jag pratar hejdlöst, säger ifrån och tycker saker, men en sak är lite annorlunda... Ikväll har jag läst klart litteraturen som ska vara läst till på fredag och uppgiften som hör till ska skrivas imorn. Det är inte likt mig.

Innan jag börjar skriva ska jag dock åka och hälsa på på skolan och fritidshemmet där jag ska tillbringa de kommande 8 veckorna. Jag hoppas att jag minns hur barn ser ut... Jag har fått förklarat för mig, sist jag frågade en kompis, att de ser ut som oss vuxna fast mindre. Det känns tryggt att veta.

Samtidigt som jag satt och pluggade lyssnade jag på Umeå studentradio. Jag lyckades givetvis missa halva Dåliga gatan, på grund av att jag var vuxen nog att konstatera att kl. var 18 och "då är det ju aktuellt" - suck. Den halva jag hörde var bra som tur var. Sen fick radion stå på i bakgrunden. Programmen som följde var av blandad kvalitet med hyfsad musik, men mindre bra mellansnackinsatser.

Inga kommentarer: