tisdag 6 november 2007

Meddelanden jag inte förstår

Bildskärmen ser ut att vara förstenad. De vita bokstäverna säger något till mig som jag inte förstår. Försöker med de knep jag kan: trycka lite på enter, ctrl+alt+delete osv innan jag håller inne av/på-knappen länge till datorn med ett surr blir tyst och de vita bokstäverna försvinner. Väntar ett tag innan jag sätter igång den igen. Långsamt surrar den igång igen. Kryptiska meddelanden berättar något för mig. Den startar i alla fall, men det går segt. Efter en halv evighet är den startad och jag stänger av den igen på rätt sätt via startmenyn. Nånting med konfiguration dyker upp på skärmen... "Okej" - klick. Det tar nog fem minuter för den att stänga av sig och bli tyst. Sen dess har den fått vara avstängd... Varken jag eller min plånbok har tid för en krånglande dator, så skärp dig!

Inga kommentarer: