onsdag 15 augusti 2007

Ett steg i taget

Förslag till beslut:
att bo själv för att bevara vänskapen och trivas med livet.
att sluta spela volleyboll för att glädjen inte fanns längre.
att börja döma volleyboll för att kärleken till sporten finns kvar.

Beslut:
Enligt förslag.

Konsekvensanalys
Lever i två världar. Tassandet finns kvar, men under korta stunder känns det som förut. Hoppas innerligt att klyftan inte blir en avgrund och vet att jag har ansvar. Ska ta ansvaret, men tankarna snurrar och stressen kring framtiden känns större än väntat - famlar. Pendlar mellan att vara öppen och sluten. Hittar andningshål i den andra världen. Vänta lite. Ha tålamod. Jag kommer att komma ikapp.
Sviker kanske många, men många svek mig. Det är 1-1. Jag tror ändå att jag vinner i avgörande. Tar ett ansvar gentemot sporten och blir domare igen. I gengäld får jag tid för vännerna, välja träningsformer själv och några små kronor extra. Det bästa är dock möjligheten att bibehålla kontakten med sporten som jag pysslat med i mer än halva mitt liv.

Inga kommentarer: