torsdag 31 maj 2007

Mot nya horisonter



Undrar i vilken ände jag ska börja i?
Tacka? Summera? Analysera? Njuta? Känna vemod?


För snart fyra år sen satt jag i en aula och väntade på att få veta vilken musikstil jag skulle få tillhöra. Jag blev "hårdrock". I den stunden minskade den stora vilsenheten något. Några veckor senare var jag än mindre vilsen. Engagemanget startade... Tack B!

December -04. Universitetsklubben. Budgetbeslut och massor med förkortningar. Jultallrik utan vegetarisk touch. Revideringarna och grupperna avlöste varandra. Kämpade mot JÖ. A var vek och det var mycket att sopa ihop efteråt. Tur att resten av HALL funkade - då i alla fall. Tack L för visat förtroende.

Tuff höst. Väggen var nära. Var benhård i mitt beslut - målet var uppsatt. Höll mig på banan, men det var knappt.

Oddsen var låga. Vi skulle bli osams och allt skulle gå åt pipsvängen. Istället lärde vi av varandra. Lotsade in de nya i organisationen. Bildade ett bra team - du och jag, L! Wroom så har även våren gått. En vår med bolognaduster, resor och annat spännande. Förlåt E för att jag kanske varit för frånvarande.

När jag tänker tillbaka på tiden som gått sen den där dagen i aulan så inser jag att jag vuxit massor. På vägen har jag kanske kört över någon, höjt rösten och blivit arg. Det har dock alltid varit för studenternas bästa och för att vi ska erbjuda den bästa lärarutbildningen i landet.

Hur avslutar jag nu det här? Vemodet sköljer över mig i små, små vågor. TACK alla som stått ut med mig, hjälpt mig, diskuterat med mig och peppat mig. Från andra sidan dammen ska jag nu sikta mot nya horistonter, med nya och gamla följeslagare.

Inga kommentarer: